Paris virgin

Jag gillar verkligen inte ordet pardon, det är svårt att uttala ett franskt r framför d så där. När jag säger det låter det typ som "padon". Så himla handikappat, jag stör mig på det så sjukt mycket. Man måste ju säga det hela tiden här när man råkar gå in i någon i metron eller vill komma förbi vilket sker väldigt ofta. 

Jag undrar hur fransmän tycker att jag låter, kanske som när en invandrare pratar svenska, wäh hoppas inte det. Ibland när jag ska handla mat eller något, så är det så sjukt uppenbart att jag är "ny" här, och ibland så skämtar de med mig och jag fattar inte att det är ett skämt typ. Så då känner jag mig så jäkla mongo och då börjar de skratta. Känner mig som en Paris virgin. Men jag lyckas alltid göra mig förstådd i alla fall, till exempel som när jag hade parkerat min cykel fel så att det inte hade registrerats och jag var skyldig 35 euro för en 19 timmars cykeltur så lyckade jag förklara det för henne, men det lät heeelt mongo. Det viktigaste är väl att man gör sitt allra bästa! 

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Haha löv this picture, miss you
/amonda

Kommentera här: