Sommar

Det var otroligt länge sedan jag skrev. Har i alla fall nästan precis kommit hem från en resa i Barcelona med kryssning med min fina familj! Det var supersuperkul, att få njuta och slappna av, vara med familjen jag nästan inte träffat på fem månader. Vi åt massa mat, såg fina städer, badade och solade. 

Sagrada Familia - tror det är den finaste byggnad jag sett! Särskilt inifrån, om jag ska bli arkitekt skulle jag vilja göra sådana byggnader. 

Det var jobbigt att säga hejdå såklart, saknar de redan men det är priset när man bor utomlands och upplever nya saker! När jag väl kom hem var det kvavt, äckligt varmt i min lilla lägenhet som kändes ännu mindre än förut efter att bott i hotell. Dagarna på jobbet var HEMSKA. Paris kan bli så äckligt varmt ibland och då var det cirka 30 grader, varmare än Barcelona till och med. Ingen ventilation eller ac finns i bageriet så det är som att jobba i en ugn. Svetten bara rinner och det är inte alls kul! På lördagen var jag ute med Lovisa på Social club. Det var kul men dagen efter låg jag bara hemma hela dagen för att jag var bakis och kom sent. Denna helg har jag bara saknat alla mina kompisar och familj som inte är här! De flesta har åkt hem nu eller är bortresta, och jag saknar dem så!

Jag har fått en sommarläxa av skolan i konsthistoria, känns spännande men också lite svårt. Känns väldigt konstigt att jag ska börja skolan! Får lätt ångest ibland när jag tänker på utbildning och framtiden, nu ska jag börja på en konstskola, känns både väldigt kul och spännande men också främmande. Snart ska jag betala avgiften, måste fixa csn och söka andra bidrag om det finns och sådant hatar jag. Men när det väl är fixat så kommer det nog kännas bättre. 

Idag är det min namnsdag och det ska jag fira med en springtur i skogen!

Kommentera här: