Det går bättre

Hej, har inte skrivit på väldigt länge men nu fick jag lust. Har dessutom inte haft tid alls med skolan. Det har varit så himla mycket! Men jag tycker det är väldigt roligt, förutom de senaste två veckorna jag bara varit helt slutkörd och jättetrött hela tiden så jag inte pallat. Det är rätt tungt att bara ha en dags helg, och oftast så har jag uppgifter jag jobbar med då så jag hinner sällan träffa kompisar utanför skolan förutom kanske en kväll i veckan. Och ja livet i Paris ÄR uttröttande, man gör mycket varje dag, det är fullt med människor överallt, och alla går som man inte får förlora en enda sekund, och det gör jag med med min enorma väska. Jag har till och med blivit trött på Paris, saknat Sverige en del och bara velat ha lov nunununu och kunna sova ut ordentligt och inte göra någonting och slappna av. Livet i Paris är inte alltid en dans på rosor.

Denna helg har min skola öppet hus så det innebär tre dagars helg för mig,och det har varit så jävla fantastiskt. Jag har sovit ut, utan att känna pressen på att jag måste göra massa saker. Igår var jag i katakomberna för första gången med Anna, vilket var spännande och läskigt! VI var 65 meter under marken i underjordiska gångar, där väggarna var gjorda av 6 miljoner gamla döda människor, skelettben, dödskallar överallt. Ryser i kroppen när jag skriver det. Det var faktiskt rätt obehagligt och i slutet ville vi bara ut. Det var kul att ha gjort det men jag vet inte om jag vill göra om det. Sedan var vi på julbasar i Svenska kyrkan där många andra svenskar också var. Fick dricka årets första glögg som var SÅ gott. Älskar glögg, åt svenska köttbullar till lunch. Mums. Svenskt julgodis och mat är så himla gott! På kvällen var vi på luciakonsert i en kyrka, lite tidigare än den 13e eftersom självaste knugen är på besök i Parre, så det är massor av svenska flaggor upphissade vid Champs-Élysée, Trocadero bland annat. Sedan var jag i Bastille på ett mysigt falafelställe med massa härliga människor!

Jag har slutat försöka vara så hiimla ekonomisk, det är faktiskt väldigt psykande, destruktivt. Man säger till sig själv att man inte är värd att äta det man vill ha hela tiden, man mår inte bra alls. Innan åt jag typ pasta med ketchup och chevre hela tiden, jätteonyttigt. Man förtjänar att må bra helt enkelt! Tänka på pengar hela tiden förstör ens liv. Pengar kommer och går, det är viktigare att tänka på att leva och må bra.

Idag är de faktiskt väldigt fint väder ute, det är skönt att det inte är lika tuff vinter som i Sverige, det är hyfsat behagligt ändå, även fast det blir rätt kallt i mitt rum ibland, då mitt element inte gör mycket nytta, men det funkar. Sover med halsduk så jag inte blir sjuk och värmeljus hjälper en del.

Nu ska jag njuta av min varma choklad jag precis gjort och börja jobba på en uppgift vi har i communication grafique, vi ska göra fyra olika versioner av 'la vache qui rit', en gammal version, en överdriven, en konstversion (man får välja valfri konstnärsstil), och en egen. Det ämnet är min favorit! Riktigt grym lärare.
Ha en bra helg och puss!

Kommentarer:

1 ditt största fan:

skriven

OMG så glad att du börjat blogga igen!!!!!!!!!!!1 KEEP UP<333

Kommentera här: