Jobbdag nr 2 avklarad + fotomuseum

Andra jobbdagen avklarad! Var så himla orolig över att jag inte skulle hitta och att jag skulle komma försent, skulle vara så typiskt!! Men nej jag hann och det var inte alls svårt att hitta. Restaurangen jag jobbar i nu ligger i en superfin modernt varuhus! inte alls typiskt parisigt, utan mycket mer modernt, lite mer New York-känsla nästan. Den här dagen var inte lika hektisk, all ny information jag fick igår har sjunkit in. Mina kollegor är supersnälla och de verkar väldigt tighta, som en liten familj! Det jag fått göra idag är att hälsa, le mot kunder, städa undan, torka bord, servera mat, göra kaffe osv. Det är otroligt mycket folk under lunchtid, det är ju så många som har sitt kontor där och Cojean är perfekt ställe att äta en bra, snabb lunch på. Känns såklart lite svårt med all franska nu men det kommer, Cojean är ett rätt lagom ställe att börja på, inte alltför svårt men ändå lite utmanande. Tror jag kommer trivas, och så får jag äta en supergod gratislunch! Det är typ det bästa. 

Efter jobbet skulle jag möta upp Rebecca för att kolla på Zara, men allt kaosade för jag hittade inte! Gick åt fel håll och så var jag dum nog att ta en cykel för att jag inte orkade gå, vilket slutade med att jag inte hittade någon jävla ledig parkering, virrade runt i säkert en timma och letade, men ALLA var fulla. Blev så arg och irriterad, var mer än en timma sen och jag ville typ gråta. Men till slut hittade jag en och så mötte jag upp Rebecca, vi åt middag och sedan gick vi till Musée Européenne de la photographie där de hade en utställning av David Lynch. 

Märks att han har varit ganska så deppig i sitt liv. Tycker att alla hans bilder var rätt creepy, men creepy gör allt lite mer intressant!







Så här kände jag idag när jag inte hittade någon parkering. 



Här var en annan utställning på väldigt ovanliga djur som finns/funnits (?). Också lite creepy. De ser verkligen ut som fantasidjur! 

En unicornapa, som dödar med sitt unicornhorn. 



En schimpanskentaur. 


En snäcka med ben. 

En orm med fågelben. Riktig äcklig. 



Kommentera här: