Äntligen

Nu är det äntligen fixat med lägenheten jag ska bo i efter Disneyland! Jag har betalat depositionen och agenturavgiften. Så himla himla himla skönt. Kanske inte så lätt att förstå känslan men det är verkligen en lättnad, i den här staden där hyrorna är skyhöga. Nu ska jag bo i 16e arrondissemanget vilket är ett väldigt fint och säkert område, så det är många som vill bo där.
 
Tidigare när jag bodde vid La Chapelle så kändes det inte superkul att gå hem sent på kvällarna. Det är otroligt mycket invandrare som bor där och det känns knappast som Paris, det är fullt av turkaffärer, jag fick till och med gå mer än en kvart nästan för att hitta ett bolangerie där. Kände mig typ aldrig rädd där egentligen, men det var inte så trevligt att gå där.
 
Den här "lägenheten" är en studio, den är bara 10 kvadrat vilket låter suuuperlitet, men jag har börjar vänja mig vid Parisstandarden här och när jag såg den kändes det nästan stort! Det finns ungefär allt man behöver, en stor säng så jag kan ha en kompis som sover över, två kokplattor, micro, garderob, bord, kylskåp, stolar, förvaringsutrymmen och ett stort fönster där man ser taken över Paris. Väldigt fin utsikt faktiskt eftersom den ligger på högsta våningen. Och det bästa är att den bara kostar 470 euro per månad, vilket är LITE här, vanligtvis är det minst 600-700 för en studio. Jag har fått den via en svensk agentur, vilket är superskönt för de är inte så krångliga med papper och sådant, och så känns det skönt att de är svenskar faktiskt, inte lika struliga som fransmän. 
 
Så här ser den ut, soffan är en bäddsoffa som då är själva sängen. 
 
Inte det finaste köket direkt, men det är så man får ha det här!
  
 
Här ligger den. Som ni ser, inte mitt i smeten direkt, men det är ändå hyfsat nära till Eiffeltornet och supernära till Seine! 
 
Längtar redan tills jag kan flytta in och inreda den med mina lakan, min rosa filt, fixa lite doftljus och dekorera väggarna med massa bilder! 
 

Kommentera här: