Att vara inneboende

Ibland är det lite jobbigt att vara inneboende, nu sover jag i en bäddsoffa, den funkar, lite hård men jag kan absolut sova! Och den ligger i vardagsrummet så hon som jag bor hos, måste gå förbi mig varje gång jag hon ska på toaletten eller göra mat, och jag måste gå förbi hennes rum när jag vill duscha. Men det funkar, hon är jättesnäll och jag får träna på min franska, blir engelska ibland dock. Dessutom jobbar hon inom restaurangbranchen så hon har sagt att hon ska hjälpa mig att få jobb! Supersnällt verkligen. Märkt att fransmän ofta är väldigt hjälpsamma! De flesta är väldigt artiga och de förväntar sig såklart att man ska vara det tillbaka, det finns såklart vissa miffon som är cp, men det finns det ju överallt!
 
Hon gör musik också så visade jag henne hemsidan ultimatetabs.com, helt sjukt att hon inte visste om den men ja hon blev fett glad. Nästa boende kommer jag i alla fall få ett eget rum så det är superskönt! Känns faktiskt bra att få lite franska kontakter som kan ge tips om allt möjligt. Ett av mina mål med att bo i Paris är att få franska kompisar, det ska bli kuuul. 
 
 
Ikväll kom min familj till Paris, så jag ska hänga med dem i veckan! Ska bli jättekul att se dem och att inte behöva betala all mat själv.
 
Lilla ankan <3
 

Kommentera här: