Första jobbdagen i Paris

Är heelt slut nu, min hjärna kändes som äggröra efter dagens första jobbpass. För det första var jag bara så himla trött eftersom att jag gick upp så tidigt och sedan så var det så himla mycket att ta in. Att jobba på Cojean är egentligen inte så himla avancerat men det är mycket nya saker jag ska lära mig och allt är på franska så det är helt annorlunda. Ska göra alltifrån att göra mackor och desserter, städa, stå i kassan och prata med kunder. Låter inte så himla jobbigt nej, men det är massa detaljer man ska kunna! Det är superviktigt med bra kundservice och hygien, man måste tvätta händerna varannan minut typ när man står ska göra mat. Hon som var vår coach idag, berättade att en kille hade DÖTT av att ha ätit en hamburgare från Quick, han som gjorde hamburgaren hade en infektion i handen och hade stekt den i en sådan temperatur att bakterierna hade utvecklats. Så jäkla äckligt, tänker aldrig äta där! 
 
Har ju aldrig jobbat inom sådan här service förut så det ska bli kul att prova på det på riktigt tycker jag. Det var franska heeela dagen förutom när jag småpratade lite med en annan svensk kille som också ska jobba på Cojean. Förstår ju det mesta men verkligen inte allt så ibland så hänger jag inte riktigt med hehe. Men det kommer! När någon fransman pratar med mig känner jag mig sjukt retarded ibland, de pratar ju så fort att man inte hinner med! Jag bara nickar och småskrattar lite, känner mig som en som är astråkig och inte har en personlighet typ. Haha. Känns skönt att jag bara ska jobba 15 timmar i veckan till att börja med så jag får mjukstarta lite med franskan och jobbet! 
 
Fick i alla fall en väldigt god gratis lunch där, en trerätters till och med! Man får välja bland olika menyer som bara är till för personalen. Och maten är nyttig och väldigt god, så det är superbra för mig som bara orkar göra pasta till mig själv! Det ingår en måltid per pass, så himla najs!! Alla som jobbar där är unga och väldigt snälla, så det känns skitbra att man jobbar med folk i sin egen ålder så blir det lite roligare. De arrangerar dessutom fester då och då, så det ska bli kul! 
 
Efter jobbet åkte jag hem till Rebecca med kakor och läsk, tycker vi förtjänade det. Jag har avklarat min första jobbdag och hon har avklarat sin tenta! Sedan skulle jag se Belle et la Bete på bio men jag bangade det för jag är verkligen supertrött, så nu ligger jag i min varma säng och tittar på Teen Wolf som Rebecca tjatar om hela tiden. Den är faktiskt ganska bra! Idag var ju bara utbildningsdag där jag jobbade med ett gäng som var nybörjare allihopa, imorgon ska jag jobba i la Defance, pyttelite utanför Paris där många har kontor. Har aldrig varit där så det ska bli kul att se! Det är massa moderna skyskrapor där så det ser ut som ett mini-New York nästan, i alla fall från långt håll.
 
Kommer typ vara den enda nya där så det känns fett läskigt haha. Kände mig så jäkla förvirrad och lost idag, men det är väl normalt hehe. Jag vänjer mig! Känns konstigt att påbörja en vardag här med jobb i Paris, har ju bara varit på en resa här hittills känns det som. 
 
Blir inga bilder idag på grund av min trötthet. Bisous! 

Kommentera här: