Utbjuden på date av en fransman: check

Vilken lättnad! Har äntligen fixat boende nu nästa månad så jag inte behöver vara hemlös eller ännu värre - flytta tillbaka till Sverige. Fyfan alltså det vore så sjukt deprimerande. Jag träffade hon jag skulle bo hos och hon var så himla gullig! Lägenheten jag skulle få rum i då hade utsikt mot Sacré Coeur och var väldigt franskt och fint, så det känns skitbra förutom att jag måste bära mina väskor upp för SEX TRAPPOR för det finns ingen hiss, helt otroligt.... Men annars var allt jättebra, får låna kök och tvättmaskin så ska leva på pasta och baguetter då.
 
Vet inte om det var fler annonser när jag kollade på airbnb eller om det var för att jag insåg att man kunde pruta ner på priserna. Så nu betalar jag "bara" 600 euro per månad. Det är typ lite här för boende, heelt sjukt! Gör lite ont när man behöver betala så mycket för att få tak över huvudet. Men det är i alla fall superskönt, det enda jag behöver fokusera på nu är att fixa jobb, har lämnat mitt CV på två ställen men ska bli mer aktiv hädanefter. 
 
Idag har jag också skaffat ett metrokort, det var en himla process om man jämför med Sverige, jag behövde först ta ett foto på mig själv i en sådan här fotoautomat, sedan köpa någon ticket, vet inte vad det var nödvändigt för men jaja. Och sedan gå till infodisken och säga att man ville ha ett kort och så, sedan igen till biljettautomaten för att ladda kortet. I Sverige behöver man typ gå till pressbyrån och fixa ett kort på 10 sekunder så laddar de på det där också. Fattar dessutom inte hur handikappade klarar sig här, eller jag ser ju i och för sig nästan aldrig någon. Det är väldigt ofta så att det inte finns rulltrappor eller hissar vid stationerna och det är huuur många trappor som helst ibland att man får hjärtattack! Och vid spärrarna så är det nästan omöjligt att få in en resväska också, för att de vill undvika plankning, tänk om man är jättetjock, kommer man förbi då? Annars tycker jag metron är ganska bra! SL är faktiskt fräschare och mycket mer vänligare på så sätt att man inte behöver röra sig så långt för att byta linje osv.

Ser drogad ut haha. 
 


Nog om det. Idag hände en så himla rolig sak. Blev typ för första gången (?) utbjuden på en dejt av en främling. Jag gick bara på gatan, och så går en kille emot mig och ler och sedan förbi mig. Efter nån minut så kommer han tillbaka och ba "Bonjour, je dois dit que je vous trouvez très charmant.. osv", så han ville då ha mitt nummer så vi kunde ta en café någon gång. Och han var liksom 31 ÅR. Jag förklarade att jag blev jätteglad men att jag tyvärr tycker att jag är lite för ung för honom eftersom jag bara är 19 år, men det höll han inte alls med om, bara 12 år ju! Herregud ingenting verkligen. Men till slut så sa jag bara tack och hej så var det med det. Det skulle verkligen aaaldrig hänt i Sverige, det skulle bara varit så sjukt konstigt. Fattar inte hur han tänkte, jag ser ju typ ut som 15 år dessutom haha. 
 
Resten av dagen har jag haft Beatles i öronen och strosat runt i Montmartre, typ tredje dagen i rad, men det är så fiint däär! De har massa roliga butiker och konstgallerier, älskar sådant! Det är lite som att gå på ett museum fast mycket mindre. Dessutom har jag nu också fixat så jag kan cykla i Paris! De har ett cykelsystem, så man kan då låna en cykel och cykla runt gratis i 45 minuter och sedan kostar det typ 1 euro för nästa halvtimme så det är superbilligt, och det finns cykelstationer typ överallt här! Kostade bara 29 euro för ett helt år! Tror de har det i Stockholm också men här är det mycket större grej. Tänkte att jag kanske kan överleva på att bara cykla så slipper jag betala metro, vore ju najs! 

Längtar verkligen efter att cykla, har ju inte gjort det på hela vintern och det är verkligen en av mina favoritsaker. Paris har massa cykelfiler överallt så det är hyfsat cykelvänligt, gäller bara att passa sig för bilarna. Wiie är så taggad!! 





Kommentera här: