Musslor med ost

Gårdagen var såå lång, känns som jag snarare varit här två eller tre dagar för jag fått så mycket nya intryck, men jag har bara varit här en enda dag. Åt världens godaste sak igår med Rebecca, moules gratines. Musslor med massa smält ost på med pommes! Det var verkligen to die for. Det var skitkul att träffa Beccis verkligen, vi har typ snackat varje dag innan jag åkte eftersom hon bott i Paris sedan hösten typ, och vi har sjukt kul ihop! 



Kontaktade typ 20 lägenheter igår, så jag ska kolla på en del idag och i helgen. Hoppas jag hittar nån som verkar bra!!!

Dagens planer är:
Kontakta jobbannonser
Gå runt och lämna mitt cv
Turista i Montmartre
Kolla på en lägenhet
Fixa franskt simkort
Och träffa en tjej som jag kanske ska dela lägenhet med!

Nu känns det bara så jäkla kul att vara här, har inte någon hemlängtan alls, okej det har gått en dag, men redan nu känns det som jag verkligen trivs. Det känns precis som när man sitter i taxin på väg till ett hotell i ett annat land, och man är så sjukt taggad och har massa förväntningar, men man vet att tiden kommer gå fort eftersom man bara ska vara där en eller två veckor och helt plötsligt sitter man på planet hem igen. Men nu, så kommer jag liksom vara här riktigt länge! Jag kan göra allt jag vill och få leva ett helt annat liv. En riktigt bra känsla!!

Kommentarer:

1 Felicia Aulén:

skriven

det såg ju riktigt gott ut måste jag säga!

2 Märta:

skriven

Men bajs på dig!!!!💩 Det låter ju helt underbart och du gör mig bara mer och mer taggad på att flytta. Lycka till med lägenhetssökandet jonpis😘

Svar: GÖR DET!! <3
Johanna Eleonora

3 Emma:

skriven

<3

Kommentera här: