Dag 1

Idag har jag bara gått runt och turistat i Paris helt ensam. Trots det dåliga vädret så var det så skönt, jag kan liksom gå precis vart jag vill, gå vilse utan att någon anklagar mig (hehe), älskar gå runt ensam i stan! Åt en baguette till lunch, riktig classic, undrar hur många dagar det kommer gå utan att jag blir trött på dem. Sedan blev det en crêpe efter det! Himla gott. 

Är lite rostig med franskan märker jag, det blir många osäkra leenden och typ "eh oui" och konstiga meningar som blandar franska och engelska. Hoppas det släpper snart!

Har dessutom besökt en skola jag funderar på att gå i en termin! Den heter Paris American Academy, den verkar riktigt bra. Ska i så fall läsa interieur design, så det är perfekt kombination med arkitektur som jag funderar på! Såklart är den dyr som alla andra konst-och designskolor är. Men man lever ju bara en gång! Eller nåt. 

Här är lite bilder från louvren och palais royale!






Kommentarer:

1 Märta:

skriven

Åå Paris är så fint!!!!!😍 Avis :(

Kommentera här: