Arbetsintervju 1 klar!

Arbetsintervjun på Cojean gick supersnabbt, tog knappt en kvart. Det gick bra i alla fall! Jag förklarade att jag hade jobb en månad på Disney också men det var inte alls ett problem, snarare tvärtom eftersom en av personalen som var ledig nu skulle komma tillbaka då. Om jag tar den här tjänsten kommer jag jobba 15 timmar i veckan första innan Disney, och på fulltid efter. Lönen ligger på 9 euro per timmen så jag lär ju inte gå så mycket plus direkt med hyran MEN jag får ta hur mycket gratis mat jag vill! Hur bra som helst, och det ska va väldigt gott också. Hon sa dessutom att hon tyckte att jag hade bra franska! Har den andra intervjun för caféet imorgon, det ska bli spännande faktiskt. Känns lite som att leva ett riktigt franskt Parisliv, det säger jag säkert bara för att jag är helt starstrucked på Amelie från Montmartre. Om det går bra imorgon och jag får ett bättre intryck av cafét så tar jag det, annars blir det Cojean! Känns svinbra att ha jobb nu i alla fall. 

Idag har det varit riktigt fint vårväder, verkar som att varannan dag är det soligt och varannan grått och regnigt. Jag behöver verkligen sol, är blek som en vampyr vilket min syster påpekat flera gånger. Nu sitter jag på ett café och njuter av solen medan jag väntar på min espresso. Egentligen föredrar jag kaffe med mjölk men espresso kostar typ ingenting. 


Tidigare idag har jag gått runt med Amanda och Erik, det blev mest affärer där jag och Erik stod och väntade på Amanda, hehe classic. Vi åt en riktigt värd lunch, ett italienskt smabbmatställe typ. De hade pizzadegarna färdiga med olika ingredienser så fick man en slice och en efterätt till om man ville. Det var såå gott!! Verkligen i klass med pizzorna vi åt i Sicilien i somras. Dessutom var det billigt så jag tänkte bli stammis där. 



Var på en sjukt cool affär som Rebecca tipsade om. Den heter Colette och är som Urban Outfitters men mycket mer exklusiv. De hade fullt av special editions av märken som t.ex. Chanel, saker som man inte hittar någon annanstans! Det var såklart superdyrt men det var kul att gå in där, det fanns så mycket att titta på. Köpte en astjock modetidning i alla fall som inte var så dyr med massa fina bilder. 

The Chanel bag


Kommentera här: