Disneyland

Igår kom jag fram till "Disney-residenset" som ligger i en fransk förort "nära Disneyland. Och nu känns boendet sådär, riktig vandrarhemkänsla, rent och fräscht men kalt och det fanns ingen tvål, diskmedel eller kryddor. Det kan de väl ändå bjuda på tycker jag? Hämnades genom att sno flytande tvål från deras toalett i lite papper som jag formade till en mugg. Jag bor med Lovisa som är svensk också, och tack gud att vi har varandra seriöst. Skulle känna mig ännu mer lost när man ska hitta runt till olika ställen. Så igår kände jag bara, fan vad jag vill tillbaka till Paris där jag har mina vänner, där det finns en metrostation nästan överallt, mataffären ligger fem meter ifrån och så vidare. 

Men idag var det första dagen, introduktionsdag där vi fick lära oss om Disney's historia, traditioner, arbetsmoral osv. Och det var faktiskt kul! Blev taggad på att börja jobba, informatören var såå rolig, den bästa formation jag varit på. Han hade olika kostymer som han bytte om till mellan pauserna, gjorde sketcher och så hade han småfilmermed Stitch som "hjälpte till". Vi fick även gratis lunch på valfri restaurang i parken. När vi kom till parken blev jag påmind om hur fantastiskt det är, blev så exalterad. Det är trots allt bästa platsen på jorden?! Så jag är så taggad på att börja jobba. Bästa arbetsmiljön och det känns så mycket roligare än Cojean som jag tröttnat en del på. Längtar redan tills jobbet börjar dra igång! 



Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

BLOGGA MER

Kommentera här: