Nytt jobb

I tisdags löste allting sig! Kerstin från bageriet ringde mig att jag kunde börja jobba nu istället för i juli eftersom hon inte anställde en annan tjej. SÅ SKÖNT! Och hon vet dessutom att jag kommer att vara borta under två veckor i juli så min sommar behöver inte vara helt kaosig. Jobbat där nu 4 gånger och måste säga att jag trivs! Det är många svenskar som jobbar där och alla är snälla, särskilt Kerstin som är ägaren, vilket kan vara ovanligt här i Frankrike inom service. Kommer jobba väldigt tidigt, börjar mellan 6-7 varje morgon. Så det blir en liten omställning! Men fördelen är att man då slutar mellan 14-15! Då har man ju resten av dagen på sig att göra något. Så jag måste säga att jag är väldigt nöjd med det, även fast det blir en liten omställning nu. Har somnat lite försent så jag har inte fått så mycket sömn jag behövt de senaste två nätterna. Klockan är liksom halv 8 på och jag är jättetrött. Men jag vänjer mig nog snart tror jag! Första veckan av ett nytt jobb är alltid extra intensivt också. Bageriet är franskt med lite svenska inslag, till exempel kan man köpa prinsesstårta, bullar, svenska kakor och knäckebröd. Dock är det jobbigt när man tar varma nygjorda croissanter från plåten för att lägga fram i montern som knasprar i handen, och jag vill bara äta dem! 
 
Pappa har varit här och jobbat lite denna vecka också, fick träffa honom iförrgår kväll och idag, det blev kort men var väldigt mysigt! Tur att han kommer tillbaka om tre veckor. 

Kommentera här: