Jobbkaos men ändå inte pank än

Idag har jag varit på en arbetsintervju på ett fyrstjärnigt hotell precis vid Eiffeltornet, det gick bra tror jag, de lät positiva. Sedan ska jag på en annan intervju på en restaurang där Lovisa fått jobb på, så det vore så kul om vi kunde jobba tillsammans! Dessutom har jag pratat med en svensk kvinna som har ett bageri här i Paris, där jag skulle få jobb efter Barcelona, vilket jag är supersugen på! Det låter jättemysigt och hon låter så himla snäll. Ja som ni läser, det låter lite rörigt, och jag tycker också det, för jag ska få in en tvåveckors semester till Barcelona med familjen också, vilket ändå ställer till det lite med jobb tycker jag, för det är inte så najs att ta två veckor ledigt efter en månad, men familjen kommer för jobb! Och det är inte ens ett så stort problem, bara lite rörigt. Och jag BEHÖVER faktiskt två veckor att bara få spendera med min familj, slappna av och känna mig lite bortskämd för en gångs skull. 
 
Denna vecka provjobbade jag dessutom på en nyöppnad fransk lite restaurang i två dagar, men jag fick inte jobbet. Känner att det var lika bra för managern var rätt otrevlig tycker jag, typ pratade nedlåtande och nästan skrek ibland, inte så chillad tjej direkt. Men jag fick 110 euro för det i alla fall så det var bra! 
 
Jag längtar såå mycket tills skolan börjar, faktiskt börjat tröttna lite nu på servicejobb och känner att nu är det dags att börja satsa på framtiden! Träffade så många människor på Disneyland som var typ 30+ och gjorde samma sak som jag, det är verkligen min mardröm. Men det är bra att göra lite sådant innan man börjar plugga så får man lite perspektiv och lite motivation till att plugga! 
 
Fick dessutom en fråga om hur mycket min lägenhet kostar, den kostar 470 euro per månad, men jag ska prata med hyresägaren och fråga om vi kan sänka priset lite om vi kan byta kontraktet mot ett långtidskontrakt då jag ska stanna här åtminstonde ett år till. 470 euro per månad räknas som väldigt billigt här i Paris, vanligtvis kostar en studio på 10 kvadrat allt mellan 600-1200 euro typ. En del blir verkligen rätt ripped off tycker jag när de betalar nästan 10 000 kr för en lite studio. Det gäller att leta överallt och vara snabb här i Paris, faktiskt väldigt jobbigt att hitta boende här. 
 
Ikväll ska jag ut till en klubb som heter Wanderlust där det ska vara helt sjukt bra utsikt, med min kompis Jessica och hennes kompisar som går på Paris College of Art, hon ska också börja på ÉCV i höst! Så kul!! Finns så mycket coola klubbar här som jag inte utforskat än! Måste bli bättre på att gå ut. 
 
 
Varit supersuperdålig på att skriva på sistonde, ska försöka skärpa mig!!

Kommentera här: