Äntligen!!

Nu är jag äntligen tillbaka till Paris och bor i min egna lägenhet som jag faktiskt tror att jag kommer trivas i, även fast den är liten och man inte har en egen toalett. Jag har börjat att sätta upp grejer på väggarna och ikväll ska jag hämta mina egna lakan hos Rebecca så då kommer den kännas ännu mer mysig och som min egen lägenhet liksom. Ska visa bilder sedan när allt är klart. 
 
Känner mig faktiskt mycker lyckligare när jag är här nu! Nu kan jag göra vad jag vill, jag kom ju faktiskt från Sverige för att vara i Paris inte för att vara i en fransk förort. Att jobba på Disneyland var en bra upplevelse, lagom med en månad, jag hade kul där också, träffade massa människor som jag tycker om och jag fick gå gratis på Disneyland några gånger. Men det kändes lite som att bo på jobbet när man bodde där borta, man fick förändra sitt liv bara för att jobba där. Och det gillade jag inte så mycket, att det jobbet blev ens liv typ, kan absolut förstå varför folk gillar det. Nästan lite som studentliv, man bor i samma hus som alla andra som jobbar där och hänger, festar tillsammas på fritiden. Men jag vill bo i Pariiiis, inte där borta. Så nu är jag glad! 
 
Igår kväll var jag med Fed som bor 10 minuter i från mig med cykel typ, vi gick runt i våra kvarter och letade efter någonstans att äta, men allt var stängt så vi åkte till de kinesiska kvarteren eftersom jag aldrig varit där och åt på ett jättebra asiatiskt ställe! Fanns hur mycket asiatiska restauranger där som helst, så najs! Och efter det var vi på jakt efter bubble tea som vi till slut hittade, det var fett gott, lite annorlunda med gott! 
 
Är ju faktiskt arbetslös för tillfället nu men jag har jobbat så mycket de senaste veckorna, så jag ska ta det lite lugnt och njuta av att vara ledig lite och såklart gå runt med CV. Inte alls så svårt att få jobb här, fick ett jobberbjudande på Cojean men jag tackade nej. Tycker inte det är kul att städa vilket jobbet består av typ till 80%. Plus att de inte tar hänsyn till att man får betalt om man jobbar över vilket jag tycker är jättedåligt! Om man inte hinner klart uppgiften man fått i tid så kan man få vara kvar en halvtimme, tre kvart obetalt. Så dåligt. 
 
 
 
 

Kommentera här: