Vårlycka och materialistisk lycka = bra dag

Idag har det varit en riktigt bra dag, sjukt fint väder, så varmt att jag inte kan ha mina vinterskor längre. Men jag har inga andra skor här så jag får stå ut tills pappa kommer med mina converse. Jobbet har gått bra, trivs verkligen. Det som är så skönt är att även fast jag pratar helt cp franska ibland, så har de tålamod och de blir aldrig irriterade om man säger fel! Gillar de jag jobbar med även fast jag knappt kan någons namn på grund av mitt pinsamma dåliga namnminne.
 
Här är det kindpussar som gäller när man hälsar, hade helt glömt bort det eftersom jag bara hängt med svenskar så jag blev helt chockad först, lite speciellt är det. Det finns en annan svensk tjej som jobbar där, vilket är skönt, då kan jag bara fråga henne om jag är helt lost för vissa kan fan ingen engelska alls knappt! 
 
 
Passen är oftast väldigt korta, bara cirka 3 timmar, det låter väldigt lite men jag jobbar alltid under rushen och då är det så himla mycket folk och mycket att göra! Jag börjar oftast mellan 11-12, det är såå skönt att sova ut och äta frukost lugn och ro men en dag nästa vecka kommer jag börja 7 på morgonen, vettefan hur det kommer att gå eftersom jag behöver pendla en dryg halvtimme också. 
 
Well well.
 
Efter jobbet kollade jag på kläder på varuhuset La Fayette med Beccis. Det finns så sjukt mycket där. En del affärer är så fina, som att gå in på ett museum. Dior, Jean Paul Gaultier, Miu Miu, Prada och så vidare. Jag blir helt uppslukad av allt, tänker bara på hur underbart det vore om jag hade så mycket pengar att jag kunde köpa precis vad jag ville, och fan skitsamma vad jag jobbar med bara jag tjänar jävligt bra! Som att det viktigaste är att kunna ha just de rätta kläderna för att kunna uttrycka sig själv och vara unik. 
 
Unnade mig själv med en kjol och en tröja från American Apparel, behöver vårkläder faktiskt. Men nu är det slutshoppat så jag har råd med mat och hyra sen! Nästan i alla fall. 
 
Jag blir så lycklig när det är fint väder, är så taggad på våren och sommaren här! Imorgon har jag bestämt att jag ska äta en hyfsat tidig frukost och sedan gå ut och njuta av solen innan jag börjar jobba. 

Kommentarer:

1 Ina:

skriven

Så jäkla gött o få läsa om hur du har det! Snart vill jag komma och hälsa på!! :*

Kommentera här: