Too much baguettes

Har för första gången verkligen sovit ut nu. Så himla sköönt, sov till klockan halv 11. Rummet är ganska kallt men täcket är jätteskönt så jag vaknade av att min arm som låg utanför täcket var alldeles iskall. 

Har bestämt mig att jag ska trappa ner på baguetter nu, det är inte nyttigt!! Har seriöst ätit 99% kolhydrater här, men när tjejen jag bodde hos erbjöd mig en baguette kunde jag inte tacka nej till gratis mat när man betalar maten själv! En god baguette med franskt smör är så sjukt gott, det bara smälter i munnen och det är gott till allt! Trodde jag skulle vara trött på baguetter vid det här laget eftersom jag ätit det varje dag, men näe. 

Min frulle.

Det blev ingen bio igår, för filmen gick bara på franska utan engelsk text, och jag skulle inte fatta någonting då så vi körde på myskväll istället! Köpte mat från en marknad, efterätt och choklad och bara satt och snackade och sedan kollade vi på massa gamla musikvideos! De var fan så mycket roligare förut. 

Idag har jag varit på svenska kyrkan och ätit semlor, det var najs med gratis mat och det är så mysigt att hänga med massa svenskar! Vi är som en stor familj här, alla vill få nya kompisar och man får hjälp om man behöver med saker. Det har dessutom varit superfint väder! Med den molnfria himmelen lurades lite, det såg varmare ut än vad det var så jag var barbent hela dan och frös sjukt mycket om benen. Så himla typiskt att man går för lätt klädd i början av våren för att man är så taggad på sommarkläder! 

Utsikten från mitt fönster. 

Utsikten från vardagsrummet mot Sacre Coeur.

Längtar till tisdag då jag ska börja jobba! Ska bli så spännande tycker jag haha. Hoppas jag får träffa lite sköna människor där också! Och så får jag ta massa gratis mat vilken är så jäkla najs. Så här ser det ut! Sjukt fräscht och det är väldigt populärt här. 

Kommentera här: