Senaste veckan och framtiden

Emma sa åt mig att blogga, så nu gör jag det. Sitter nu och äter min supergoda sallad från jobbet! Pocherat ägg, gröna bönor, någon parmesanröra och squash - supergott! Min nya favorit. Idag har jag jobbat som vanligt, efter det försökte jag låsa upp Amandas gamla iphone som jag tänkte använda som min franska mobil men det GÅR INTE. Så jobbiga de är att de ska låsa och hålla på, gick till 3 stycken tattiga affärer som kunde göra så men alla sa nej. Sedan skrev jag ut mitt cv och ett personligt brev från en annan tattig affär med billiga datorer och dammiga tangentbord. Måste ju ordna ett heltidsjobb efter Disney, och ja Cojean är ett alternativ men jag ska utvigda möjligheterna så jag försöker få jobb på American Apperal också eftersom de tydligen söker personal. Skulle vara superkul att jobba där eftersom att jag älskar deras kläder! 
 
Senaste som har hänt här är väl att vår ex-roomie Yasmine har åkt hem till Sverige för att plugga till högskoleprovet och så kom en ny tjej plötsligt, så det är en liten omställning såklart men också kul. Får hela sängen för mig själv så jag är supernöjd med det. Har dessutom funderat väldigt mycket på min framtid de senaste dagarna/veckorna och testat att tänka mig själv i olika jobbsituationer, och jag känner att jag kanske ska banga den här arkitektgrejen ändå. Inser nu att jag inte kan se mig själv rita hus, känns verkligen inte som min grej eller något jag brinner för. Uppskattar verkligen fina byggnader men jag har aldrig känt lusten av att rita hus nej! Jag har insett att jag bara försöker ta någon väg där jag får halvt hålla på med det jag älskar och något mer akademiskt, som arkitekt - matte och bild, designingenjör, men nej jag känner nu bara att jag borde satsa helt på det jag gillar! Därför ska jag satsa på att fixa ett riktigt fett portfolio detta år, ta ett engelskaprov man måste göra för vissa skolor, och börja ett Foundation year hösten 2015, det är mitt mål och jag ska verkligen kämpa för de nu! 
 
Jag vet att det är lite risky, eller det är hög konkurrens och det ger inte en lika säker och bred "väg" som andra akademiska utbildningar. Men jag känner bara - man ska välja för sig själv och inte någon eller annan, och jag vet att om jag kämpar och är driven så kommer det gå bra! Livet är en lek. 
 
Har inte alls varit särskilt aktiv med att rita och måla den senaste tiden men ska ta upp det på lördag då jag har anmält mig till en gratis drawing class på Parsons, känns som att det är ödet faktiskt haha. Det var liksom denna lördag som det var, OCH så ligger det supernära där jag bor, till och med samma metrostation. Ska bli mycket spännande. 
 
Det var i helgen jag började inse att det är det här jag borde göra, det var när jag var med Anna och Rebecca och pratade om det, så fick de se mina tidigare saker, och så sa de: Johanna det är fan det här du borde hålla på med! Du har ju talang. Och det är inte bara det att jag blev superglad såklart för att de sa det, utan dessutom att jag bara fylls av, vad ska man säga - typ passion? Kommer ihåg när vi var på SACO-mässan för första gången i trean, och jag och Märta gick fram till ett stånd om Parsons (skolan här i Paris), och när hon berättade om utbildningen så kände jag bara, JAAAAA!!!, this is it! Och jag har verkligen aldrig känt så om någon annan utbildning. Det gäller bara att man ska våga, satsa och tro på sig själv.
 
Det här är en av mina bästisar.
 

Kommentera här: