Min magiska dag med Emma i Paris

Denna helg är självaste Emma i Paris! Så himla lyxigt att få hänga med henne. Kändes på ett sätt lite konstigt eftersom att vi nästan vuxit upp tillsammans på Lidingö, och nu är vi båda i Frankrike och ska bo här! Jag ska bo i Paris och hon i någon by nära Lyon och vara au pair. Tänk va att hon måste följa efter mig hela tiden. 

Vi fikade och strosade runt på alla mysiga gator och tittade på Eiffeltornet. 

Först satte vi oss på ett café i solen.

Vi beställde båda crêpes. Min var med salt karamell och smör, SÅ god var den!

Vi pratade om allt mellan himmel och jord.


Ja allt var precis som det brukar vara mellan oss. <3


Tog en sväng till Eiffeltornet.


Och köpte barbe à papa.


Gick över Seine.







Och slutligen tog vi metron till La Fayette där vi inte hade råd med någonting.

Och där skildes vi åt. Jag köpte mat och lagade middag, det blev samma som vanligt - pasta med tomatsås, ricotta och skinka. Så enkelt och gott och billigt! Kan det bli bättre? Lyxade dessutom till det med en chokladpudding till efterätt. 

Nu ska jag på min kompis inflyttningsfest och jag kommer med all säkerhet bli sen som man alltid blir i den här staden. 

French kisses pour toute la monde! 

Kommentera här: