Förkyld

Jag har helt ärligt börjat trötta lite på att blogga om mina dagar här, främst för att det tar tid och så har jag aldrig känt mig som en särskilt bra skrivare. Men jag har bestämt mig för att i alla fall uppdatera då och då, så ofta jag kan. Just nu är jag ensam hemma och förkyld med mitt arkitektprojekt framför mig, vet inte om det är min brist på inspiration eller för att den här typen av uppgift inte passar mig men jag kommer inte igång ordentligt. Min förkylning gör mig lite latare dessutom. 
 
Det sätter igång alla mina tankar som går emot varandra om vad jag ska göra i framtiden, vilket typ gör mig galen. Men en sak vet jag, och det är att jag vill vara kvar här i alla fall ett år till. Jag trivs så himla bra här och den här staden har så mycket mer kvar att erbjuda. Därför orkar jag inte satsa helhjärtat på den här arkitektgrejen om det inte känns 100% utan bara 50%. Det finns sååå mycket annat här man hellre vill göra som jag tackar nej till denna vecka. Hänga vid Seine eller sola i en park. 
 
Denna vecka har jag sett filmen Yves Saint Laurent på franska utan text, det var någon speciell kulturgrej denna vecka så det kostade endast 3.50 euro. Så det var värt fast jag inte förstod alla konversationer, ätit crépes med Mathilda, världens gulligaste tjej verkligen. Och såklart jobbat som vanligt, fick göra min första stängning vilket var fruktansvärt tråkigt. Man skulle städa allting, och det var typ hundra grejer att göra så jag tyckte det var så himla ovärt tills de sa att jag fick ta hur mycket mat jag ville av det som skulle gå ut den dagen. Fyllde hela min tygpåse med efterrätter, sallader och baguetter. Gick förbi två hemlösa som fick varsin baguette dessutom så man gjort något snällt denna vecka. 
 
Imorgon är det fredag och då ska jag träffa Rebecca direkt efter jobbet och sedan ska vi köpa mat och hänga vid Seine hela kvällen med massa andra! Seine is the place to be på varmare kvällar. 
 
Världens minsta bio, man kunde bara köpa biljetter tio minuter innan den började. 
 
Notre Dame


Fina Mathilda!
 
 
Min dumma arkitektgrej


Kommentera här: