En försenad fredagsuppdatering

Hade typ inget wifi igår på hela dagen, kände mig nästan smått handikappad. Igår flyttade jag i alla fall till boende nummer 2. Släpade min tunga tjocka resväska uppför 6 trappor, fy fan vad jobbigt det var. Varför har inte alla hus hissar här?? Om jag hade varit tjock hade jag fan fått en hjärtattack, no joke. Men jag klarade det och är väldigt nöjd nu. Har ett litet eget rum som är avskilt, bor alltså inte i ett vardagsrum längre. Lägenheten är rätt charmig tycker jag, lite bohemisk stil på det med utsikt mot Sacre Coeur från vardagsrummet. Här ska jag då bo i 12 dagar och sedan bor jag med tjejerna. Där ska jag släpa upp min väska 7 trappor upp. Men jag får väl tänka på att det är lättare neråt sedan! 
 
Träffade dessutom en tjej jag snackat med lite på facebook, Anna, vi kollade lite i affärer på Rue de Rivolo, där de har massa stora affärer. Det var supertrevligt, men blev väldigt kort tyvärr. Sedan skulle jag träffa några andra tjejer men jag bara missuppfattade allting så jag väntade på dem vid muséet där vi skulle på en utställning för jag trodde vi skulle äta middag efter men det var innan, så jag fick liksom vänta i typ 2 timmar. Så det var fett frustrerande men ja sånt händer ju ibland. Det var en utställning med massa kläder, den var väl rätt najs, vi var verkligen inte insatta i det haha. Medan alla andra gick och analyserade alla plagg. 
 
Efter det skulle vi dra ut, men det failade lite haha, blev ingen riktig utgång IGEN. Men jag fick i alla fall några nya kompisar så det var värt ändå! 
 
Idag mår jag som jag mår, ska skypea med min kära moder och försöka fixa mitt dumma franska nummer igen nu, får köra på kontantkort bara. Dessutom kom arkitektprovets hemuppgift upp idag så det ska jag också börja fokusera på! Ikväll väntar filmen Yves Saint Laurent på bio med Beccis, ska bli sååå kul!! 
  

Kommentera här: