Bygga lite pappersmodeller

Nu sitter jag och försöker jobba på arkitektprovet. Använder mig utav gamla fakturor för att bygga modeller, man får ta det man har. Har tagit en liten paus nu med chevre och honung, såå gott. Idag har jag jobbat, hade ont o huvudet hela dagen så det var helt okej bara idag. Hade inte lust för att anstränga mig för att hitta orden jag inte kan på franska och ibland snackar de så himla fort, en del fattar typ inte att jag inte hinner med. Så jag får säga Va? hela tiden. Men jag förbättras ju hela tiden, så det blir BÄTTRE. Känner att det ska bli skönt med helg så jag får prata lite engelska och svenska! Ta lite avbrott från all franska. 

Skulle titta på en lägenhet sen som jag var så otaggad på, spyr snart på att leta lägenheter. Tänkte att den skulle vara ful och ovärd priset. Men nej, denna kändes faktiskt väldigt bra! Rymlig, hyfsat fräsch med allt man behöver och ett okej pris! Väldigt billigt för att vara i Paris, endast 470 euro per månad kostar den. Dessutom ligger den i ett lugnt och säkert område, inte supercentralt men lagom, det finns allt man behöver, boulangerier, mataffärer och så vidare. Känns skönt att jag äntligen hittat en rätt värd lägenhet till slut. 

Imorgon är det äntligen fredag, denna vecka har gått så fort. Känns som det var måndag igår. Imorgon ska jag på konsert med Beccis och se Tom Odell, ingen jag riktigt lyssnar på så mycket men han är väldigt bra! Innan det ska vi äta middag hos mig så hon får se vår fina lägenhet. 

Kommentera här: