Bra helg

Har haft en sjukt bra helg tycker jag, mycket nöjd med den. För det första, har det varit världens bästa väder, det kan verkligen inte bli bättre. Det har varit precis lagom varmt, tillräckligt varmt för att vara barbent och för att få lite färg i ansiktet. Första dagarna med sol och värme känner jag mig alltid så himla hög på livet, särskilt när man är här också, då kan det inte bli så mycket bättre!
 
Jag har hängt massa med Emma, upptäckt nya gator, musée d'Orsay, fikat, varit på inflyttningsfest och varit ute för första gången i Paris! Kände inget super wow direkt av klubben, det var såklart kul men ingenting speciellt, vi var på en klubb i Champs-Élysée, så himla fancy det låter haha. Och de hade verkligen stränga klädkoder där, men de kollade inga leg. 

Jag blev först inte insläppt. På grund av att jag inte hade klackar på mig. Wtf. Och alla andra tjejer i vårt gäng hade det så jag tänkte bara okej, fine jag drar hem istället, för det är så himla drygt om alla de ska gå från klubben på grund av mig. Men sedan kom en tjej på en jättebra idé, att vi skulle byta skor. Och DÅ kom jag in. Känner bara, varför måste tjejer lida i klackar bara för att man ska få komma in på en klubb? Känner mig lite femenistisk nu. Man borde få ha på sig vad man vill och ändå vara snygg, utan att få blåsor och fötter som bultar av smärta. Kanske överdriver lite nu? Men så känner jag av höga klackar i alla fall. 
 
Ikväll har jag ätit en jättegod middag med Emma, hennes syster och mamma, och sedan skildes vi åt. Hennes snälla mamma bjöd mig på middagen, och gratis mat uppskattas så mycket när man betalar allt själv!
 
Imorgon börjar jobbet igen och jag har massa saker jag ska göra i veckan känns det som, jobba, flytta IGEN, börja satsa på arkitektprovsuppgiften, fixa ett franskt nummer (fattar inte varför jag är så himla seg med det) och boka möte med en bank. Min snälla, snälla mamma har ordnat så att jag får låna hennes kollegas adress och få en kopia på en elräkning, man behöver nämligen visa upp en massa dokument på vart man bor och så vidare och det är så struligt med det vore så skönt att få det gjort. 







 

Kommentera här: