Montmartre

Jag tar verkligen världens omvägar när jag ska till ställen. Antingen så går jag åt fel håll eller går av på fel metro, men jag får se det från den positiva sidan, jag får ju se en del saker jag inte skulle sett annars! Det är ju otroligt massa fina byggnader här.  Men behöver nog ändå överväga att betala extra för internet så jag kan använda google maps här... 
 
Idag har jag i alla fall lämnat mitt cv på ett fast food-ställe som heter Cojean, det är otroligt fräscht! Man kan köpa färdiga mackor, sallader och andra nyttigare saker. De som jobbar där är unga och de har tydligen inte så höga krav på franskan heller! Så förhoppningsvis hör de av sig. 
 
Sedan gjorde jag och Beccis en utflykt till montmartre, det är så fint där!! Skulle verkligen vilja bo där. Det är inte lika flashigt och påkostat som kärnarn av paris, det är mer mysigt och typ rått, hur som helst väldigt franskt och parisigt med alla olika små butiker, caféer och resttauranger. Vi gick förbi restaurangen där Amelie jobbade från filmen "Amelie från montmartre". Om ni inte sett den filmen rekommenderar jag den verkligen!!! 
 
 


Vi köpte varsin nutellacrêpe där också, min var med grädde dessutom. Det är så billigt meed god mat där! I sverige får man typ köpa en korv med bröd eller mcdonalds, men här kan man äta bakelser, baguetter och så vidare! Det som är bland det bästa med Paris.
 
 
Man blir helt enkelt lycklig av god mat. 

Sen gick vi runt lite i Paris! Kollade på en lägenhet jag var intresserad av, men nu lär det ändå inte bli av eftersom jag fick reda på att jag ska jobba som sales assistant på Disneyland idag! Ska bli jättekul att få erfarenhet inom sälj i butik och jobba på franska på en av de bästa platserna i världen! 
 
Här är lite fler bilder från idag. 
 
 
 
 
Det är annonser i alla metros i Paris om Disneyland, så man blir ju rätt sugen på att jobba där! Skulle vara så himla kul att spela en disneyprinsessa. 
 


Det här blev ett sjukt långt inlägg såg jag nu! Grattis till dig om du läste hela haha. 

Kommentarer:

1 Emma:

skriven

Läste hela! Kötta på😘

Kommentera här: