Desperat!!

Jag MÅSTE fixa någonstans där jag kan bo i Paris en månad innan jag flyttar till Disneyland, det är så sjukt svårt att hitta något till ett rimligt pris, och det hyresvärdarna är ju inte så taggade på att bara hyra ut en månad. Det är dessutom väldigt vanligt att man luras här, så alla annonser är inte riktiga. Märkt att det bästa verkar vara att kolla runt med människor här angående boende och jobb, varje gång jag nämnt för en fransman att jag söker jobb så säger de att de ska höra av sig om de hittar något osv. Ska ut ikväll så ska försöka kolla runt då haha, känns sjukt konstigt men ja jag är fan desperat. Plan Ö är att åka hem till Sverige en månad, men det skulle suga så himla mycket. Vill verkligen inte det, för jag ingenting där att göra. Funderar nästan på att bo på hostel i en månad! Det skulle ju funka... Känner att jag tar vad som helst verkligen!

Förutom att hetsa om lägenheter idag har jag fikat med en tjej som heter Fanny. Vi hade ju tänkt innan att vi kanske skulle dela lägenhet men nu går ju det tyvärr inte med mina röriga planer, men vi sågs ändå! Var superkul verkligen! Det känns sjukt enkelt att få nya vänner här för alla svenskar vill liksom få kompisar. Därför blir alla så mycket mer öppna, hemma i Sverige har jag aldrig lärt känna eller träffat någon jag snackat med på nätet, och skulle typ aldrig kunna tänka mig det heller. Men det är ju skitbra när man är här!

Var orolig förut över hur jag ska få kompisar haha, men det är verkligen inga problem! Finns en facebookgrupp som heter Ung i Paris, den är sjukt mysig, man kan skriva ett inlägg och fråga om hjälp och så får man det! Dessutom har de träffar varje söndag. Verkar finnas sådana grupper för svenskar för alla länder.

Måste dessutom dra ner på mina matutgifter! Om jag skulle spendera så mycket jag gör nu, skulle det gå långt över min budget!! Ska försöka börja laga mat i lägenheten så det blir lite billigare. Förhoppningsvis så är väl första månaden som dyrast!

Kommentera här: