U can't draw

Idag var jag på intervjun för designskolan (École de Communication Visuelle), hade ett sjukt bra motivationsbrev och mitt portfolio av gamla grejer jag hade gjort, gud vilken tur att jag tog med det hit!  Fick som tur var prata engelska, var faktiskt lite nervös över hur jag skulle säga allt jag ville på franska. Kvinnan jag pratade med fick jag aldrig riktigt namnet på, men jag förstod i alla fall att hon var en av ledningen på skolan. 
 
Hon fick se mina teckningar jag hade med, påpekade att hon gillade vissa som var mer med känsla och någon var sådär. Fick dessutom höra att jag inte kunde rita, blev lite förvånad först tills jag förstod att hon menade att ingen kan rita innan man börjar, ingen kan alla tekniker. Så tog inte det särskilt personligt, tycker ändå det är positivt på så sätt att det finns så mycket mer att lära sig! 
 
Hon frågade om jag hade några fler intressen förutom att rita, och jag sa att jag tyckte om att fota, gjort en del webbdesign i skolan och på fritiden samt var intresserad av kläddesign också, men aldrig riktigt provat på den delen. Som tur var hade jag paddan med mig så jag visade mitt favoritfoto jag tog i Miami beach, hon verkade gilla det också tror jag!
 
 
Insåg också hur sjukt brett det egentligen är att vara designer, menar man kan ju skapa precis allt, eftersom allt är ju ändå designat. Man kan jobba med kläder, möbler, reklam, vaser, affischer, skivomslag, produktdesign och så vidare. Det är väldigt inspirerande, att man kan göra nästan allt!
 
Frågade till slut om hon tyckte att jag har en stor chans att komma in, och ja sa hon, hon tyckte att jag verkade motiverad och passionerad. Kändes så kul, men ändå inte helt spikat. Hon sa att de skickar papperena med svaret efter en vecka men eftersom att jag har lite krånglig boendesituation och får fast adress från maj, så får jag hämta de här istället. Och tydligen redan på en gång! Så jag fattade ingenting först, "What, so I've been approved??" "Yes!!"
 
Blev superglad, kan nästan inte fatta nu att jag har blivit ANTAGEN till en skitbra designskola i självaste PARIS. Då ska jag alltså gå ett foundation year här där jag får prova på allt möjligt, och känna efter vad jag gillar mest och vill satsa på. Efter kan jag fortsätta på ÉCV och gå animation eller communication visuelle, eller fortsätta på en annan skola. Hon sa att jag borde skaffa en sketchbok där jag ritar typ allt möjligt, allt jag ser så jag tränar upp mig inför skolan som kan vara rätt tuff ibland. Det ska jag göra imorgon tänkte jag, nu ska jag verkligen satsa på det här!

Kommentarer:

1 elsa:

skriven

Åhhhh grattis Johanna!!!

Kommentera här: